Wissenschaftliche Kurzinformationen (Abstracts) zur implantologischen Therapie: periimplantäre Mukositis und
Periimplantitis - Seite 13
Zangrando MS, Damante CA, Sant'Ana AC, Rubo de Rezende ML, Greghi SL, Chambrone L.
Long-term evaluation of periodontal parameters and implant outcomes in periodontally compromised patients: a systematic review.
J Periodontol. 2015 Feb;86(2):201-21.
de Araujo Nobre M, Salvado F, Nogueira P, Rocha E, Ilg P, Malo P.
A Peri-Implant Disease Risk Score for Patients with Dental Implants: Validation and the Influence of the Interval between Maintenance Appointments.
J Clin Med. 2019 Feb 17;8(2).
Belkacemi S, Mazel A, Tardivo D, Tavitian P, Stephan G, Bianca G, et al. Terrer E, Drancourt M, Aboudharam G.
Peri-implantitis-associated methanogens: a preliminary report.
Sci Rep. 2018 Jun 21;8(1):9447.
Cakal OT, Efeoglu C, Bozkurt EM.
The evaluation of peri-implant sulcus fluid osteocalcin, osteopontin, and osteonectin levels in peri-implant diseases.
J Periodontol. 2018 Apr;89(4):418-423.
Canullo L, Pesce P, Botticelli D, Covani U, Jankovic S, Jovanovic T, et al.
What is the Impact of Epstein-Barr Virus in Peri-implant Infection?
Int J Oral Maxillofac Implants. 2018 Jan/Feb;33(1):58-63.
Yeh HC, Lu JJ, Chang SC, Ge MC.
Identification of microbiota in peri-implantitis pockets bymatrix-assisted laser desorption/ionization time-of-flight mass spectrometry.
Sci Rep. 2019 Jan 28;9(1):774.
Zhuang L-F, Watt RM, Mattheos N, Si M-S, Lai H-C, Lang NP.
Periodontal and peri-implant microbiota in patients with healthy and inflamed periodontal and peri-implant tissues.
Sci Rep. 2019 Jan 28;9(1):774.
Ziebolz D, Schmalz G, Gollasch D, Eickholz P, Rinke S.
Microbiological and aMMP-8 findings depending on peri-implant disease in patients undergoing supportive implant therapy.
Diagn Microbiol Infect Dis. 2017 May;88(1):47-52.
Al-Majid A, Alassiri S, Rathnayake N, Tervahartiala T, Gieselmann DR, Sorsa T.
Matrix Metalloproteinase-8 as an Inflammatory and Prevention Biomarker in Periodontal and Peri-Implant Diseases.
Int J Dent. 2018 Sep 16;2018:7891323.
Berglundh T, Armitage G, Araujo MG, Avila-Ortiz G, Blanco J, Camargo PM, Chen S, Cochran D, Derks J, Figuero E, Hammerle CHF, Heitz-Mayfield LJA, Huynh-Ba G, Iacono V, Koo KT, Lambert F, McCauley L, Quirynen M, Renvert S, Salvi GE, Schwarz F, Tarnow D, Tomasi C, Wang HL, Zitzmann N.
Peri-implant diseases and conditions: Consensus report of workgroup 4 of the 2017 World Workshop on the Classification of Periodontal and Peri-Implant Diseases and Conditions.
J Periodontol. 2018 Jun;89 Suppl 1:S313-S318.
Leistungen
Abstracts
- Randomisierte klinische Studie zum Einfluss verblockter Kronen auf kurzen Implantaten im Unterkiefer nach dreijähriger Belastung
- Kurze versus längere Implantate und vertikaler Augmentationmittels Distraktionsosteogenese: Einjahres-Follow up einer randomisierten Split mouth-Studie
- Implantate mit einer Länge von 4,0 mm im Vergleich zu längeren Implantaten in Verbindung mit einer Augmentation des atrophierten Kiefers: Ergebnisse einer multizentrischen randomisiert kontrollierten Studie nach einem Jahr unter Belastung
- Fünfjahresergebnisse einer randomisiert kontrollierten Studie zum Vergleich einer Versorgung des atrophierten Kiefers mit Zahnersatz auf 5,0 mm langen oder längeren Implantaten in Kombination mit einer Augmentationsmaßnahme
- Implantatprothetische Rehabilitation im atrophierten Seitenzahnbereich auf Implantaten mit einer Länge von 6,0 mm und einem Durchmesser von 4,0 mm oder auf längeren Implantaten in Verbindung mit einer Augmentation. Ergebnisse einer randomisiert
- Implantatprothetische Versorgung des atrophierten Seitenzahnbereichs auf 5,0 x 5,0 mm Titanimplantaten mit einer nanostrukturierten kalziumhaltigen Oberfläche oder auf langen Implantaten im augmentierten Knochen: Dreijahresergebnisse einer randomisiert k